Lyt dig til viden om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens lydunivers kan blive din nye vej til viden i en travl hverdag.

Hvis du har svært ved at finde tiden til at læse dig til viden, så kan du nu lytte dig til den, mens du laver helt andre ting.

I Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens første podcasts fortæller vi om velfungerende markeder, om hvorfor god konkurrence er vigtig, og om udviklingen i forbrugerpolitik. Det er planen, at der hen ad vejen kommer flere fortællinger om endnu flere af de områder, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen arbejder med. Lotte Holmstrup er vært.

Du kan enten lytte til vores podcasts via linkene herunder. Eller du kan tage afsnittet med dig på din mobil eller tablet og lytte til det, når det passer dig.

Download det her som MP3-fil, eller find det via den app til IOS eller Android, som du normalt henter dine podcasts fra.

Lyt til vores podcasts her:

6. Realkreditanalysen - vi gennemgår den store analyse, så du hurtigt kan få et overblik

Har du ikke nået at sætte dig ind i Konkurrencerådets anbefalinger om realkreditmarkedet? Hør podcasten, hvor vi gennemgår de vigtigste pointer fra analysen.

Lyt til afsnittet

5. Nudging - hvordan bruger vi adfærdsøkonomi i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

I den femte podcast fortæller vi om de erfaringer, vi gør ved at udbygge og afprøve nye arbejdsmetoder.  Adfærdsøkonomi eller nudging er en vigtig del af vores analysearbejde, i dag, men hvad er nudging for noget? Vores eksperter Andreas Maaløe og Laurits Rohden Skov er gæster.

4. Karteller - hvad gør vi i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

I den fjerde podcast handler det om karteller, der er et af de helt centrale emner for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Kontorchef i Center for Efterforskning igennem 10 år, Peter Langkjær, er gæst.

3. Aktive forbrugere - før, nu og i fremtiden

I den tredje podcast fortæller vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Niels Beier, om forbrugerpolitik, om hvordan den har udviklet sig gennem årene, og om hvordan vi arbejder for aktive forbrugere, der kan begå sig let og trygt på markederne.

2. Konkurrence, vækst og velstand

Formand for Konkurrencerådet, professor i økonomi ved Københavns Universitet, Christian Schultz, er gæst. Han fortæller, hvorfor konkurrence er vigtig, og hvilken rolle konkurrenceloven spiller i Danmark.

1. Velfungerende markeder

Jakob Hald, direktør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, fortæller, hvad velfungerende markeder er, og hvorfor de er vigtige for både virksomheder og forbrugere. Jakob Hald kommer også ind på, hvordan den skarpe teknologiske udvikling udfordrer de mere traditionelle markeder på godt og ondt.

Sidst opdateret:   24. januar 2017