Forbrugerforhold

Forbrugerpolitik

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen arbejder løbende med at udvikle og forny forbrugerpolitikken. Dette sker konkret ved at hjælpe regeringen med at folde sine ambitioner på forbrugerområdet ud. Viden, analyse, fakta og dialog er nøgleord i forbindelse med den løbende udvikling af forbrugerpolitikken.

  • Adfærdsprincipper

    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har foretaget en omfattende gennemgang af den forbrugerrettede lovgivning ud fra et adfærdsperspektiv.

    Læs mere om adfærdsprincipper

  • Digital forbrugeradfærd

    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har fokus på, at markeder med digitale platforme er velfungerende, og at forbrugerne trygt kan bruge platformene.

    Digital forbrugeradfærd

  • Internationalt samarbejde

    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen arbejder for at skabe gode forbrugerforhold på de europæiske markeder.

    Læs mere om internationalt samarbejde