Sidste bøde for kartelsamarbejde i regi af Nye Visioner

Sagen om kartelsamarbejdet i regi af Nye Visioner er nu afsluttet. Virksomheden Nye Visioner v/Susanne Christtreu har accepteret en mindre bøde for at have overtrådt konkurrenceloven ved at indgå aftaler om priser og kundedeling. Bøden er den 13. og sidste, som Konkurrencerådet har udstedt i sagskomplekset.

Nye Visioner v/Susanne Christtreu har erkendt at have overtrådt konkurrencelovens forbud mod konkurrencebegrænsende aftaler. Virksomheden har i regi af forretningskonceptet Nye Visioner deltaget i aftaler om priser og kundedeling. Overtrædelsen har fundet sted i perioden fra 28. oktober 2019 til 25. april 2021. Nye Visioner v/Susanne Christtreu har accepteret at betale en bøde på 2.500 kroner for overtrædelsen.

Med denne bøde er sagskomplekset om kartelsamarbejdet i regi af Nye Visioner afsluttet. Tidligere har 12 andre virksomheder erkendt at have indgået ulovlige aftaler om priser og deling af kunder i regi af Nye Visioner. De har fået bøder på op til 90.000 kroner for deres overtrædelser. Samtlige bøder i sagskomplekset er begrænset af, at bøden højst kan udgøre 10 procent af den enkelte virksomheds omsætning i det forudgående regnskabsår.

Forretningskonceptet Nye Visioner udbyder blandt andet kurser inden for personlig planlægning og effektivitet, mødeledelse, stressforløb og cheftræningsforløb. Udvikleren af Nye Visioner stiller mod provision konceptet til rådighed for en række virksomheder, som herefter bliver partnervirksomheder i Nye Visioner.