Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen undersøger bookingplatforme

09. marts 2018

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen igangsætter en analyse af markedsforholdene blandt hotelbookingplatforme. Det sker på anmodning fra Erhvervsminister Brian Mikkelsen.

Mange bookinger på danske hoteller sker via bookingplatforme, hvor forbrugere kan få overblik over ledige værelser og sammenligne priser mellem flere hoteller.

Erhvervsminister Brian Mikkelsen har anmodet Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen analysere markedsforholdene blandt hotelbookingplatforme.

Analysen skal blandt andet se på konkurrenceforholdene mellem bookingplatforme, der opererer i Danmark, de aftaler, som bookingplatformene indgår med danske hoteller, og om de nuværende markedsforhold gavner forbrugere og virksomheder.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen opfordrer interessenter til at byde ind med problemstillinger eller fakta, som kan have betydning på markedet for hotelbookingplatforme, og som derfor kan indgå i analysearbejdet. Henvendelse kan ske til kontorchef Michael Høg Riis

Se pressemeddelelsen fra Erhvervsministeriet

For yderligere information, kontakt kommunikationschef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Hanne Arentoft på telefon 41 71 50 98.