Forbrugerforhold

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen håndhæver en række forbrugerbeskyttende regler og understøtter rammerne for samspillet mellem forbrugere og virksomheder med det formål at skabe velfungerende markeder, vækst og høj forbrugervelfærd.

Styrelsen bidrager til udvikling af ny forbrugerpolitik og regulering, analyserer markedsforhold samt formidler forbrugerinformation til forbrugere og virksomheder.

Nyheder

Realkreditanalysen er ikke afsluttet

22. maj 2017

Konkurrencerådets analyse af konkurrencen på realkreditmarkedet er ikke afsluttet. Der foreligger et fortroligt udkast til analysen, som Inside Business har skrevet om.

Folketinget vedtager ny markedsføringslov

25. april 2017

Folketinget har i dag vedtaget en ny markedsføringslov, der har til formål at forbedre konkurrencevilkårene for virksomheder og sikre gode rammer for forbrugere. Loven træder i kraft 1. juli 2017.

METRO dømt for at tilbageholde fusionsoplysninger

24. april 2017

Retten i Glostrup har idømt grossistvirksomheden METRO Cash & Carry Danmark en bøde for at tilbageholde oplysninger i forbindelse med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens behandling af en fusionsanmeldelse i 2014.

Øget konkurrence mellem portaler for hotelbooking

21. april 2017

Konkurrencen mellem de bookingportaler, der markedsfører blandt andre danske hoteller, ser ud til at være styrket i et vist omfang efter ændringen af portalernes prisklausuler. Det viser EU's undersøgelse, der blandt andet er baseret på svar fra 1.600 hoteller i ti lande.

PRESSEKONTAKT

Kontakt presseafdelingen på telefon 41 71 50 98.