Ny informationsindsats skal hjælpe danskerne til at handle trygt på nettet

17. november 2018

De fleste nethandler går godt, men det sker, at forbrugerne støder på problemer. Regeringen lancerer i dag en vedvarende informationsindsats under overskriften ”Nethandel #heltsikkert”. Informationen samles på den offentlige forbrugerportal, forbrug.dk, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag.

På ”Nethandel #heltsikkert” samles myndighedernes gode råd til sikker nethandel.

Forbrugerne kan blandt andet få gode råd til at undgå snyd, kopivarer og farlige produkter. Og de kan læse mere om deres rettigheder, hvis de har handlet i henholdsvis danske og udenlandske netbutikker.

Som led i informationsindsatsen vil myndighederne løbende lancere forbrugerinformation om sikker nethandel.

Informationsindsatsen er led i initiativerne vedrørende nem og sikker nethandel i regeringens forbrugerpolitiske strategi ”Forbruger i en digital verden.”

12 myndigheder og offentlige institutioner står bag ”Nethandel #heltsikkert”: Det Kriminalpræventive Råd, Digitaliseringsstyrelsen, Forbruger Europa, Forbrugerombudsmanden, Fødevarestyrelsen, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Lægemiddelstyrelsen, Patent- og Varemærkestyrelsen, Rigspolitiet, Sikkerhedsstyrelsen, Skattestyrelsen og Toldstyrelsen.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag forbrug.dk, der er samlingspunkt for den offentlige forbrugerinformation.

Læs pressemeddelelsen fra Erhvervsministeren.

Find gode råd på ”Nethandel #heltsikkert”.

For yderligere information kontakt kommunikationschef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Hanne Arentoft, på telefon 41 71 50 98.