Velfungerende markeder er vejen til vækst og forbrugervelfærd
Digitale formidlingstjenester
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen fører tilsyn med, at danske digitale formidlingstjenester overholder forordningen om digitale tjenester (DSA). Med de nye regler får tjenesterne en række nye pligter, der skal medvirke til at begrænse omfanget af ulovligt indhold online. Fx skal brugere kunne anmelde ulovligt indhold til tjenesten og kunne klage til tjenesten, hvis indholdet ikke fjernes. Hvis tjenesterne under det danske tilsyn ikke overholder kravene i DSA, kan DSA-tilsynet gribe ind.
Pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Konkurrencerådet griber ind i Norlys’ køb af Telias danske aktiviteter
Konkurrencerådet har godkendt Norlys’ køb af Telias danske forretning med mobiltelefoni, bredbånd og tv. Med godkendelsen følger en række krav til Norlys, så fusionen ikke vil skade forbrugere, som har behov for bredbånd eller mobiltelefoni.
Læs mere
-
Nyt tilsyn med danske digitale formidlingstjenester
DSA-tilsynet, der har hjemme i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, vil fra 17. februar føre tilsyn med omkring 400 danske digitale formidlingstjenester. Det kan eksempelvis være onlinemarkedspladser, sociale medier eller søgemaskiner. DSA-tilsynet skal holde øje med, at tjenesterne lever op til nye EU-regler, som gør det mere trygt og sikkert at færdes på internettet.
Læs mere
-
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vil vejlede om reglerne om ”frit valg af betalingsvaremærke”
I forlængelse af at Nets og Visa hver især har vedtaget nye vilkår for de såkaldte co-brandede betalingskort, vil Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vejlede om reglerne om ”frit valg af betalingsvaremærke”. Co-brandede betalingskort kombinerer kortmærker og kan for eksempel være et Visa/Dankort.
Læs mere
Elbilister går glip af konkurrencegevinster
Markedet for opladning af elbiler er nyt og i hastig vækst. Men konkurrencen har det svært, og det koster elbilisterne dyrt. Det viser Konkurrencerådets analyse.