Aftale om avisabonnement indgået med telefonsælger

23. marts 2004

Den erhvervsdrivende kunne ikke automatisk lade abonnementet fortsætte, da forbrugeren ikke var tydeligt oplyst om, at der var tale om et løbende abonnement. Det var ikke tilstrækkeligt på fakturaen at henvise til abonnementsvilkårene på den erhvervsdrivendes hjemmeside

Uklare prisoplysninger ved dørsalg af bøger

26. august 2004

Aftale om levering af bøger indgået ved dørsalg. Forbrugeren havde ikke fortrudt aftalen rettidigt. Efter omstændighederne, herunder at der ikke var givet klare oplysninger om prisen for de bøger forbrugeren mindst var forpligtet til at aftage, fandt Forbrugerklagenævnet, at det var urimeligt og i strid med redelig handlemåde at gøre aftalen gældende

Forudbetalt blad kunne opsiges

23. marts 2004

Et abonnement på et ugemagasin, der efter aftalen var forudbetalt og gældende i 12 måneder, kunne efter reglerne i forbrugeraftaleloven opsiges med et varsel på 3 måneder, når der er gået 3 måneder fra aftalens indgåelse

Ikke krav på rabat udover rabatperiode

23. marts 2004

Aftale om et avisabonnement til introduktionspris i 6 måneder. Leveringen af en del af aviserne var blevet udskudt, da forbrugeren var bortrejst. Forbrugeren havde ikke krav på at få de resterende aviser leveret til rabatprisen efter udløbet af rabatperioden

Modtagelse af blade der ikke var bestilt

08. september 2003

Den erhvervsdrivende havde bevisbyrden for, at forbrugeren havde tegnet et abonnement